Класификация на Търсачките | Урок 1 | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Класификация на Търсачките | Урок 1

Терминът "търсачка" (SE) често е неправилно да се опише като директория, това е просто търсачка (Search Engine). В действителност търсачките са еднакви, а има разликата само в резултатите, които показват и листинги, как са създадени.

Има четири основни типа търсачката. Те са:
1. робот-базирани търсачки (crawler-based (traditional, common) search engines);
2. директории (най-вече администрирани от човешка ръка каталози) (mostly human-edited catalogs);
3. хибридни търсачки (Meta търсачки и тези, които използват резултатите от другите търсачки ")hybrid engines (META engines and those using other engines' results).

Верижни базирани търсачки (Crawler-based SEs), наричани още паяци или уеб роботи, използат специализиран софтуер за автоматично и редовно посещаване на уебсайтове, за да създават и допълват техните гигантски уеб страница хранилища.

Този софтуер е посочен като "бот", "робот" "паяк" или "робот" ("bot", "robot", "spider", or "crawler"). Всички тези условия обозначаване на едно и също понятие. Тези програми изпълняват задачи от търсачките. Те разглеждате страници, които вече съществуват в техните хранилища, и намират нови от приложените връзки към тях. Като алтернатива, след като сте подали страници на търсачките, тези страници са наредени на опашка за сканиране от паяк, който открива вашата страница, и я поставя в списъка за преглед, съответно вие чакате вашия ред за преглед в тази опашка.

След като паяка/робота (spider, robot) е намерил страница, за да я сканира, той извлича тази страница чрез HTTP (като всeки обикновен уеб сърфист, който въвежда един URL в адресното поле на браузъра и натиска "Enter"). Точно като всеки човек посетител, индексиращия софтуер се записва на вашия сървър за посещението си. Причината е, че е необходимо да се знае от сървъра ви, кога търсачката е посетила вашия уебсайт.

Уеб сървъра ви връща изходящия HTML кода на вашата страница на паяка и така той я прочита (този процес се нарича "пълзене" или "spidering") и това е мястото, където започва разлика между човек и индексиращия софтуер.

Ако човека посетител може да оцени качеството на графиките и впечатляващите Флаш анимации, които сте поставили на вашата страница, то паяка няма това качество. Обаче ако човека посетител обикновено не чете мета таговете, един паяк може да го прави и това показва колко важно е страниците ви да са правилно построени и изградени с HTML кодове и CSS. Само грамотен потребителите може да бъде достатъчно любопитен да прочете кода на страницата, когато иска допълнителна информация за уеб сайт. Обикновения посетител първо ще забележи най-големия и най-атрактивния текст на страницата. Паяка единствено оценява качеството на съдържанието на текста, а не на добрата визия на страниците.

Може би сте прекарали много време докато обогатите сайта си разни Flash анимация или JavaScript трикове, което веднага пленява посетителите ви, но един паяк на търсачката е робот, който вижда само, че са налице някои изображения на страницата, кодове и някои вградени script модули. Тези елементи от дизайна са допълнителни пречки към вашето съдържание. Какъв е резултатът? Паякът нарежда страницата ви ниско в класацията, никой не я намира в резултатите на търсачката, и никой не е в състояние да оцени превъзходния дизайн, тъй като не достига до вашия сайт.

SEO (Search Engine Optimization) е решение за правилното изграждане на вашата страница за "приятелство" с търсачките. Оптимизацията е предимно ориентирана към робот-базираните търсещи машини (crawler-based search engines), които са най-популярните места в Интернет. Това не означава да избегвате дизайн иновацийте, а просто да се научите как правилно да ги комбинирате с нуждите за оптимизация на сайт.

Нека да се върнете към начина, по който работи паяка. След като прочете страниците си, той ще ги компресирате по начин, който е удобен да се съхраняват в хранилището на страницата-гигант - това се нарича индекса за търсене на търсещата машина (Search Engine Index). Данните се съхраняват в индекса на търсачката по начина, по който го прави възможно най-бързо да се определи дали тази страница е свързана с конкретен въпрос и да я извадя за включване в страницата с резултати, показана в отговор на запитване. Процесът на поставяне на страница в индекса е по-нататък "индексиране" (indexing). След като вашата страница е индексирана, тя ще се появи в резултатите от търсенето за думи и фрази, най-често от добре индексирана уеб страница. Вашата позиция в списъка, обаче, може да варира.

Google (www.google.com) е перфектен пример за една робот-базирана търсеща машина SE.

Редактираните от човешка ръка директории са различни. Страниците, които се съхраняват в хранилището се добавят единствено чрез ръчно подаване. Указанията, посочени в по-голямата част, да изискват ръчно подаване и използване на определени механизми (particularly, CAPTCHA images) за предпазване от страниците да бъдат представени автоматично. След приключване на представящата процедура, вашият URL ще се реди на опашка за преглед от редактор, който за щастие е човек.

Когато редактор посети и чете вашия сайт, единственото решение е негово, той решава дали да приеме или да отхвърли страница ви. Повечето директории (directories) не разполагат със собствен рангов механизъм - те използват различни очевидни фактори, за да подредят URL адресите, като например азбучна последователност или Google PageRankTM (по-късно ще ви обясним какво е това). В този случай е много важно да се предостави съответно и точно описание на директорията в която желаете да поставите вашия сайт, за да може редактора да прецени правилно дали да постави страницата там. Винаги прочитайте внимателно условията за ръчно добавяне (Add Url) на вашия сайт в directories (mostly human-edited catalogs)=

Спайдър-базирани търсещи машини (crawler-based ) често използват директории като източник на нови страници, за да пълзят. В резултат на това е очевидно, че SEO че трябва да се третира сериозно и да се приема като директория, в която е поставен сайта ви т.е. правилно изградено описание и указания, които търсещите машини автоматично възприемат.

Макар една робот-базирана търсачка да не посещават вашия сайт редовно, след като вече го е индексирала, по-късно тя открива всяка промяна, която е извършена в определена страница мого бързо и автоматично запомня новото съдържание или добавени елементи в мета таговете (meta tags).

Когато директорийте обикновено са създадени от опитни редактори, те обикновено дават по-добър резултат. Най-известните и най-важните директории в света на Интернет са Yahoo (www.yahoo.com) и DMOZ (www.dmoz.org).

Хибридни търсещи машини. Някои търсачки също имат вграден директории свързани с тях. Те съдържат електронни страници, които вече са били обсъдени и оценени. При изпращане на заявка за търсене на хибридна търсеща машина, сайтовете, които вече са оценени и обикновено не са сканирани за промени се налага да бъдат ръчно подбирани от потребителя. Независимо дали даден сайт е добавен в директорията на хибридната търсачка, което много често зависи от късмет и качеството на съдържанието, понякога такъв сайт може да е "предложен" за преглед и одобрение, но никога няма гаранция, че това ще бъде направено.

Yahoo (www.yahoo.com) и Google (www.google.com), въпреки, споменати тук, като примери на директория и съответно роботизирани, в действителност са хибридни двигатели, както и в днешно време най-големите машини за търсене. Като правило, хибридна търсачка за търсене дава предимство на едни и "задържа" други при регистрирането за индексация. вид на регистрационните над друга. За пример, Yahoo е по-вероятно да ви включи в листингите си, отколкото Google. Последната предпочита да си обходи сайта ви с помоща на роботите.

Мета търсачки. Друг подход е да се търсят по-голямата интернет е използването на мулти-търсачка, или мета-търсачка, която комбинира резултатите от няколко търсачки едновременно и да ги излага в форматирана страница с резултати. Този тип търсене позволява на потребителя да обхване по-голяма част от материала по много по-ефективен начин.

Примери за мулти-двигатели са MetaCrawler (http://www.metacrawler.com) и DogPile (http://www.dogpile.com). MetaCrawler отнася търсенето си до седем от най-популярните търсачки (включително и AltaVista Lycos), след което съставя и нарежда резултатите за вас.

Платени търсещи машини. Както става ясно от заглавието, с тези търсачки, вие нямате друг начин, освен да плащатите еднократно или повтарящи се такси за да поддържат вашия сайт включен в тяхната директория.

За разлика от платените включвания в директории, където можете просто заплати да бъде включен включен вашия сайт в резултатите от търсенето, в рекламните програми е гарантирано, че колкото по-висока це на за клик заплащате, толкова по-добра позиция при показване получавате при търсене на определени от вас ключови думи. Разположения за платени реклами могат да бъдат закупени от портал или търсещите машини. Търсачките често предлагат на търг включването на определени ключови думи или фрази, свързани с цена за клик върху тях такса (CPC). Тази схема е посочена като Pay-per-Click (PPC). Yahoo и Google са най-големите доставчици на платени регистрация, и Live Search (преди MSN) също продава за платени публикации обяви.

Значи ето какво трябва да се запомни от казаното до тук:
Търсачките (SES) използват автоматизирани системи наричани още "роботи", "паяци" или ""(robots, spiders, or crawlers)се класифицират в роботите, указатели, мета двигатели и изплатени включването двигатели.

Верижни базирани дружества използват софтуер, наречен роботи, паяци, да добавят нови страници в своята база данни, която се нарича индекс (index). Директории се управляват от хора (администратори), които ръчно допълват информация в своите бази данни.

След като вашия сайт е включен в индекса на роботизираната търсеща машина, той ще се появяви в резултатите от търсене, но позицията при определена заявка за търсене зависи от това колко подходящо паяка намира съдържанието на вашата страница по тази заявка.

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY