Платено търсене | Заплащане според резултатите | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Платено търсене | Заплащане според резултатите

За разлика от органичните резултати от търсенето (free of charge), по-голямата част от търсачките вече предлагат показване на вашата реклама срещу заплащане в резултатите от заявка за търсене. Заплащане според резултатите ви дава възможност да рекламирате вашия сайт, като плащате за покзването му на видно място в търсещата машина SE, а не като се разчита единствено на органичните листинги, които зависят единствено от SEO фактори.

Картината по-долу показва разликата между позицийте на биологичните и платените резултати от заявка за търсене в Google:


Съществуват три основни типа на платено показване на вашия сайт в резултатите от търсене:

1. Плащане за клик върху вашата реклама (Pay-per-click)- най-добрите в това отношение са Google AdWords и Yahoo! Search Marketing Solutions (бивш Overture). Със заплащане за клик (PPC) реклама, рекламодателя сам определя позицията за показване и различни ключови думи за търсене, които са полезни за тематиката на сайта. Когато потребителите заявят търсене за тези ключови думи рекламите на рекламодателя кратко се показват заедно с органичните резултати, но са разположени на стратегическа (hot) позиция, която е значително по-видима за обикновения посетител. Ако даден потребител кликне върху една от тези реклами, на рекламодателят се начислява на сума, която той е определил да заплаща при сключване на предварителния договор.

2. Платено включване (Paid inclusion or paid submission) се основава на предплатено включване в базата данни или определена директория на търсачката. Най-известните платени програми за включване са Yahoo! Directory Submit.

3. Платено спонсориране. Това е нещо като платено включване в директория - В замяна на това, търсачката показва реклами на рекламодателя, заедно с резултатите от търсене при предварително избрани ключови думи. ExactSeek е една от търсачките предлагащи тази услуга, макар че се предлага и безплатен вариант за включване в търсещата машина. В специално приложения от мен раздел Add URL (добавяне на сайт) ви предлагам начините за включване и адреси на всички търсачки, в които можете да включите вашия сайт.

Pay-per-click
Плащане за клик (PPC) рекламата е една от най-разпространените форми за изпълнение на пазара за платено рекламиране. Тъй като това е най-ефективният начин за търсещите машини за да печелят пари, PPC се предлага от почти всички търсачки в интернет. Въпреки това, двете най-известните доставчици на PPC реклама са Google и Yahoo.

Google AdWords
Google AdWords е световен лидер в рекламирането чрез заплащане за клик. В момента тя има повече от 150000 рекламодатели. Рекламите се показват не само в резултатите от търсене в Google, но също така и в партньорски мрежи като AOL Search, About.com и хиляди други уеб сайтове, които публикуват AdWords реклами. Google AdWords е интересна рекламна система за класиране. Тя се подрежда платените реклами не по точно определен ред, зависим от SEO оптимизация на сайта, а по цената, която рекламодателите са готови да платят, за да се показва рекламата им. По този начин Google увеличава потока си от приходи (since Revenue to Google = Bid x CTR x Views) и дава възможност на малките рекламодатели ефективно да се конкурират с големите фирми, стига това да е по джоба им. Един малък рекламодател не може да се конкурира с по-голям като финансиране на обширна рекламна кампания, но може успешно да заложи на по-висока цена в търга за Pay-per-click, тъй като тогава се заплащат само реалните кликове, а получи ли реален клик, то това означава продаден продукт или спечелен клиент, който почти сигурно ще донесе приход на компанията и цената за получения клик ще се покрие.

AdWords рекламите могат да съдържат само 95 символа: 25 за заглавие, а след това два реда по 35-символа за описание и URL на рекламодателя.

AdWords дава на рекламодателите право да посочат няколко опции за насочване по ключови думи: широко съвпадение, точно съвпадение, съвпадение по фраза и отрицателни ключови думи. В опцийте за съвпадение се определят колко близо до търсенето трябва да са думите въведени от потребителя, трябва да бъде посочена ключова дума, избрана от рекламодателя. Ако рекламодателят е избрал [тенис топка] (квадратните скоби означават точно съвпадение), тяхната реклама ще се показва само ако потребителят въведе тенис топка в полето за търсене. Ако рекламодателят е избрал "тенис топка" (кавичкитe означават фраза) т.е. в изречението зададено за търсене към търсачката трябва да съществува "тенис топка". Тогава рекламата се показва, ако потребителят търси червена топка за тенис или жълтата топка или просто топка за тенис. И накрая, ако рекламодателят е избрал топка за тенис, без скоби или кавички около думата се отнася за широко съвпадение, рекламата ще се появи, дори ако потребителят въведе Уилсън ракети. При отрицателни ключови думи, рекламодателите могат да предотвратят тяхното реклама да се показва, ако потребител въведе тази ключова дума. За пример израза търговец на дребно, обикновена-реплика на ключовите думи, за да се избегне насочването от "безплатни неща".

Картинката показва как точно действа Google AdWords:


Можете да научите повече и да се запишете за Google AdWords на http://adwords.google.com



Yahoo
Yahoo! Search Marketing Solutions http://searchmarketing.yahoo.com (бивш Overture) е вторият топ играч след Google в областта на рекламата PPC. Overture (първоначално наречен GoTo) е първата компания, която предлага Пей пер клик реклама и по-късно е закупена от Yahoo. Yahoo подрежда рекламните листинги изключително въз основа на предложената сума от рекламодателя, освен това, ако получите топ 3 листинг с Yahoo вашата реклама ще бъде поставена на видно място в MSN, AltaVista, SNN и други търсачки и новинарски портали.

Yahoo Search Marketing Спонсорирани оферти за търсене и съдържание=. Спонсорираните реклами се появяват сред резултатите от търсенето в Yahoo и неговите партньори; съдържание реклами на срещата се появи на партньори за съдържание на Yahoo (това не е в търсенето, но конвенционалните уебсайтове показват реклами от трети страни като Yahoo или Google)



Други PPC търсачки
Моделът PPC е отличен източник на доходи за всяка търсачка. Поради това, почти всички търсачки предлагат Плащане за клик рекламни възможности. Други известните са:
LookSmart
MIVA
ePilot
Mamma

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY