Правила за регистриране на сайт в търсачките | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Правила за регистриране на сайт в търсачките

Ако сте завършили сайта си и чакате паяците на търсачките да го обходят и индексират, това със сигурност ще обърка плановете ви. Няма никаква гаранция, че роботите ще обходят всички страници и "ще си вземат" това, което вие бихте желали. Точно по тази причина се налага да помислите как и къде да подадете URL адреса на вашия сайт, за да има ефект за популяризирането на вашето съдържание.

Не забравяйте обаче, че предоставянето на съдържание не гарантира индиксиране, листинг и добро класиране на сайта (PageRank). Както съм говорил в друга моя статия доброто класиране зависи от няколко фактора, които имат свето еднолично значение и приложени заедно водят до успех. Като се започне от Качествено съдържаниe на страниците с Правилно подбрани и внедрени ключови думиПравилна оптимизация на шаблона на сайта и HTML елементи, добре внедрени CSS. Разбира се изпълнението на всички тези неща е необходима да си припомните една от началните статии в този блог Какво трябва да знаете за SEO преди да започнете. Но след като са изброени, нещата да падне повече в контролния си, защото сега ли търсачката знае за вас и можете да се опитате да подобрите класирането с помощта на оптимизация, връзката подобряване популярност и др

Преди да изпратите Вашите страници към някоя търсачка уверете се, че сте изготвили подробна карта на сайта си (SiteMap) в структурата на сайта! Тогава е необходимо да се представи само началната страница, а всички други богати на съдържание раздели от вашия сайт ще бъде намерени от роботите. Ако установите, че не са индексирани всичи страници необходимо е да ги предоставите поотделно една по една. (На по-късен етап ще ви предоставя отделна статия: Как да проверя, дали сайта ми е индексиран от търсачките)

Освен търсачките, които индексират уеб сайтове безплатно има и няколко, в които подаването на сайт става единствено чрез заплащане. Преди да предприемете отношения с предплатена търсачка преценете много добре, дали вашия сайта е достатъчно добър и обнадеждаващ, и дали ще получите покритие на изразходваната сума. Поинтересувайте се още дали въпросната търсачка ще предостави вашия сайт на други партньорски такива, или вашия листинг ще се появи само на едно място.

Нека ви обясня за един трик, който може да ви хареса и да Ви спести пари, а в същото време да получите положителен резултат от това:

1. Направете заявка към Yahoo за да се възползвате от индексирането от "yahoobot", което естествено се заплаща на цена от около $50 за всяка година. Тази услуга на Yahoo се нарича Еднократно индексиране. Преди време се наричаше Yahoo! Search Submit Express, а по-късно бе променена Yahoo! Basic & Adds Analytics. Повече информация ще намерите на Yahoo! Advertising. След като подадете сайта си изчакайто да мине достатъчно време, за да може той да се появи на добро място в листингите и класацийте, след което прекъснете абонамента си с Yahoo!. Това естествено ще се отрази малко отрицателно в началния период след прекъсването, но ако сте си направили отлична Оптимизация на сайта след много кратък период той отново ще се появи в класацийте.


2. Какво да направите с нов уебсайт, който бихте искали да получи веднага трафик и експозиция (показване в резултатите от търсене). След като приключите с всички стъпки на оптимизация, описани подробно от мен, изградете добра карта на сайта, и предоставете своята начална страница на Yahoo! търсачката. Тъй сайта е съвсем нов съветвам ви да се възползвате от Yahoo! Advertising програмата, която ще ви помогне вашите страници да бъдат индексирани от Yahoo!Index за около една седмица. Не забравяйте, че програмата е платена и имайте дебитната си карта на разположение в момента на регистрация за услугата. Разбира се цената, която ще трябва да заплатите ще е според, това колко посещения ще получи вашия сайт, и каква тарифа ще определите за всеки клик. Естествено е като нов сайт да не получите много посещения в началото, но това ще се промени във времето.

След като приключите с това предоставете сайта си на Open Directory Project (DMOZ) виж фиг.(1), който сега вече е част от Google. Сигурно сте разбрали, че Google стартира вече собствена Директория за ръчно листване на сайтове, която се нарича Google Directory виж фиг.(2). Тази директория е разработена на много езици според държавите, които са включени в програмата на Google. Всички нови сайтове в нея се поставят в конкретна категория, както в DMOZ. След това обаче гореспоменатите дериктории на Google се синхронизират, сливат информацията си и се превръщат в една много обширна Директория. Това е част от плана на Google да се опита да създаде конкурентна на Yahoo! директория, и да се опита да наложи монопол в интернет индекса.

фиг.(1)
Open Directory Project (DMOZ)

фиг.(2)
Google Directory


След тези действия добре е да намерите всички локални директории и да подадете вашите линкове там също, но за това ще говаря на по-късен етап в специално определена статия.

Подаването на сайта ви в Yahoo! ще помогне много за линк популярността ви (LinkPopularity), когато става въпрос за изчисляване на Google Page Rank   за вашите страници. По това време, Google трябва да започне намиране на сайта ви чрез връзки към него от други страници. 

Изключете се от всички Pay-per-click програми, в които в началото сте включили сайта си веднага щом се убедите, че сте получили напредък в класирането. Разбира се това може да бъде единствено ваше решение. Ако имате достатъчно бюджетен запас, за да продължавате в тези програми можете да го правите, но по принцип това вече ще е безполезно, след като сайта ви вече е получил популярност и ще продължи да се изкачва нагоре в класирането вече само с помоща на много добре направената SEO (CEO) Оптимизация. Това обаче не изключва прекъсване на рекламната ви кампания, която трябва да има конкретно начертана маркетингова стратегия предварително замислена от Вас или конкретен специалист в насоката.

3. Общо погледнато ако новия ви сайт е вече индексиран от Yahoo! и някои локални деректори, и се показва в резултатите от търсене можете да не подавате повече сайта си никъде другаде. Паяците на роботизираните търсачки ще открият сайта ви много бързо и ще го индексират без Вие да сте подали заявка за това. Достатъчен е факта, че ваша страница се показва в Yahoo!. От тук насетне може да помислите единствено от къде може да получите качествени връзки към сайта си. Като казвам качествени това означава сайтове с весок Page Rank, които са по-възрастни и популярни. Разбира се, че трябва да се съобразите от така нареченото "безопастно подаване", което означава много добро проучване на сайт, в който искате ваш линк да бъде поставен. Ако получите връзка от сайт, чието съдържание не добре прието от Google и други търсачки това може да ви навреди.

Безопасно подаване
Трябва много да внимавате да спазвате изискванията на търсещите машини, за да не получите нежелано наказание (penalty), което ще се отрази много зле на вашия ранкинг (Page Rank).

Друго много важно, което трябва да знаете относно добавянето на сайт (Add URL to Search Engine) е, че ако сте на път да подадете сайта си например на немската търсачка Аcoon.de, то това ще бъде абсолютно безсмислено и намя да има дори 0,01% полза от него, защото това е търсачка базирана в Германия и тя индексира само сайтове на немски език.

Аз лично съм скептично настроен към подаването на сайт във възможно много търсещи машини, защото мисля че това е безполезно. Посочените до тук стъпки са достатъчни за първоначалното подаване на сайта ви, пък предполагам днаете, че водещите търсещи машини са Google и Yahoo! . Много е важно да проявите "Разбиране на Търсачките", принципа на тяхната работа. Повече по тази тема съм написал в статията "Класификация на търсачките". Имайте в предвид, че понящога появяването на сайт в резултатите от търсене може да се забави от 1 до 6 седмици. Това зависи от много фактори, за които самите роботи са програмирани. Имайте търпение! Ако в сайта си имате страница, която мислите, че не може да се индексира при подаването само на стартовата ви страница, то тази страница можете да я подадете саморъчно като отделен URL адрес. Убедете се, че тази страница е пряко свързана с подходящата категория в сайта ви и е включена в подробната карта на сайта (Sitmap). Ако притежавате и други сайтове поставете връзка в тях към въпросната страница и ще видите, че след време всичко ще е наред.

Повторно или прекалено подаване на сайт
Ако след подаването на сайта за индексиране от роботите някоя страница не се появява известно време в резултатите от търсене не бързайте да го подавате наново (resubmitting). Това няма да ускори нещата, а доста често даже води до блокиране на такива сайтове, поради прекаленото подаване на адреса за реиндексиране. Ако след известно време установите, че все още страницата не е индексирана, то върнете се по обратния ред и проверете дали всичко, което сте започнали от самото начало е така, както би трябвало да е. Проверете директорийте, в които сте подали сайта си за листване и се убедете, че той се намира в желаната категория. Проверете дали линковете които са били поставени към вас в по-ранен етап все още съществуват, също проверете дали наистина сте включили линк към въпросната страница в подробната карта на сайта си. Опитайте се да поставите линкове към вашия сайт в нови URL адреси, включете се във форуми идентични на вашата тема и поставяйте постове там, като много внимателно се опитайте да поставите и линкове към определена тема в сайта си. Не прекалявайте защото редактора на форума може да ви "банне" и това няма да позволи участието ви занапред.

Със сигурност сте информирани за съществуването на специални софтуерни разработки за автоматизирано подаване на URL адреси към множество търсачки едновременно. За ползването на такъв софтуер за автоматично подаване ще ви запозная в друга статия специално предвидена за тази тема, защото заслужава внимание. Имайте на предвид, че Google не оценява положително автоматично подаване на страници, така че, ако сте решили да използвате подобен софтуер, който да прилага повторно подаване на сайта ви, и отново и отново, след не много дълъг период ще откриете, че вашия IP адрес е блокиран и забранен да посещава Google. Ето защо при необходимост от ползването на подобни приложения трябва да сте внимателни и да не нарушавате наложените от търсачките правила.

Какво трябва да запомните от тази статия:

1. Индексирането на подадени URL адреси не се смята за надеждно средство. Роботите на търсачките проследяват и индексират поставени и активни връзки (links).
2. Преди да изпратите URL адреса си към някоя търсачка, желателно е да се запознаете с условията за ползване на услугата и да се убедите, че вашия сайт покрива всички норми.
3. Няма нищо лошо в използването на софтуер за автоматично подаване на страници, но се уверете, че търсачката, към която ще е насочен няма специални условията за ползването на такива методи.

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY