Администрирани търсачки | Урок 3 | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Администрирани търсачки | Урок 3

Терминът Администрирани търсачки означава търсачки управлявани от така наречения "човешки ресурс" (mostly human-edited catalogs) т.е. листването на подадени сайтове се изпълнява от човек, който ние наричаме Администратор (Класификация на Търсачките).

И така администратора преглежда лично и саморъчно (не роботизирано) сайтове, които са пожелали това посредством услугата Submit URL или Add URL опция предоставена в директорията на тези търсачки. Вие подавате заявката си, като попълвате форма с описанието и услугите, които вашия сайт предлага и чакате да ви дойде реда за разглеждане но вашата заявка и евентуално одобрение. Повечето търсачки уведомяват клиентите си за резултата посредством писмо в посочената при заявката интернет поща. Искам да обърна внимание на това, защото някои компании предлагат символично услугата Add URL единствено, за да им предоставите вашия E-mail, и след това го задръстват с предложения за закупуване на продукти от тях или реклами на техни партньори и бизнеси. Трябва много да внимавате къде точно предоставяте интернет пощата си, за да избегнете досадните писма и препълнената кутия на пощата си всеки ден. Зная го от личен опит, тъй като съм се сблъсквал с много подобни ситуации. Препоръчвам ви да си създадете отделно поща, която да предоставяте еднствено в случайте на контакти с такива услуги и фирми. Проучвайте предварително тези контрагенти и се информирайте достатъчно преди да пристъпите към тези услуги. В друга статия ще ви предложа подробна информация за по известните и полезните директории, които бихте могли да ползвате за подаване и популяризиране на вашия сайт. Принципа на Администрираните търсачки се позовава на директории, т.е. онлайн каталози, които категоризират уебсайтовете в тематични секции. Yahoo! е една от най-добрите търсачки предлагащи този начин на категоризиране и популяризиране на сайтове предлагайки един от най-пълните каталози в Интернет.

Запомнете:
Тези категории (Администрирани търсачки) имат защита за автоматично подаване (automated submissions) от специални софтуери, така че трябва да попълвате цялата информация саморъчно. Много от собствениците на сайтове ползват услуги на фирми или отделни SEO специалисти за тази цел срещу известно заплащане, което също е решение. Собствениците са принудени да го правят, тъй като процеса по подаване на заявки за вкарване на сайтове в подобни категории е много бавно, досадно и трудоемко занимание. Ако решите да ползвате подобна услуга внимавайте само тя да не бъде автоматизирана, тъй като това няма да помогне изобщо, даже напротив може да навреди на сайта ви и да получите "наказание" (penalty) от Google или други важни търсачки, което ще премахне наказания сайт от index директорийте им и той няма да се показва в резултатите от търсене.

Когато подадете сайт в директория, тя се нарежда на опашка за редакционен преглед. Обикновено, при подаването имате право да изберете категория за вашия сайт, който трябва да бъде поставен в точно подходящата за него категория.

Сигурно ще се запитате кои дирктори са най-полезни за листване на сайт. Ще ви отговоря много бързо. Най-популярните интернет директории за целта са DMOZ и Yahoo. Ако стартирате нов сайт и го включите в тези директории, то този нов сайт ще бъде много бързо открит и индексиран от робота на Google дори вие да не сте го подали в специалната страница Add your URL to Google

Така, понятието за "оптимизиране на сайт" няма никакво влияние, когато се прилагат на директории като DMOZ или Yahoo.

По отношение на трафика, тези директории са с на ниска стойност. Процентът на уеб сърфистите, че биха предпочели да търсят категории в директория, в продължение на редовното търсене е доста малък; малко хора са склонни да се потопят в дълбочината на клонестата вертикална йерархия на категориите. Тъй като директориите са съставени от хора и за хора (за разлика от роботизирания листинг на търсачките, които са съставени от роботи за хора), резултата идва по следния начин: Търсачките започнат редовно обхождането на интернет с директории като DMOZ или Yahoo. Ако вашия сайт е включен там, то търсачките ще ви намерят по време на следващото им индексиране, дори и без вашето представяне. Тога идва очаквания ефект за вас, тъй като вашия сайт е поставен в качествена и популярна директория, която се приема от Google и компания много добре и поради това получавате по висок PageRang.

Освен това, самите указатели имат високи стойности на рейтинг (по правило). Когато са посочени в директорията, а директорията е свързана с вашия сайт, тази връзка се счита за високо качество и е много добър за вашата линк популярност, която е влиятелен фактор, когато става дума за класиране. За търсачките, които са в състояние да анализира контекста на вашата връзка (като Google), това е наистина важен фактор.

Нека ви дам малко повече разяснения за тези две така популярни директории, които са изключително ценни за по-добро индекс класиране: Yahoo! и DMOZ.
Yahoo! Directory (http://dir.yahoo.com)
За да подадете страница на Yahoo! Указателя, ще ви струва $ 299 за година (за по-възрастни сайтове таксата е - $ 600). Ако ползвате тази платена услуга сайта ви ще бъде поместен в рамките на няколко дни на подходящата страница на Yahoo!. Ако решите да ползвате безплатния вариант на тази услуга, може да отнеме месеци, докато ви включат, а доста често даже изобщо няма да се отзовете в списъка, защото тези заявки са страшно много и се обработват ръчно от администратори, които доста често взимат решения без дори да прегледали подадената страница и просто ако вие сте този късметлия, който се отзовава в "кошчето" чакането ви ще бъде напразно.

Предимството на Yahoo! е, че при подадена заявка за търсене техния софтуер претърсва за исканата информация първо в собствената индексирана база данни, а не изпраща директно заявката в интернет, така че ако вашият сайт е поместен в базата на Yahoo може да бъде открет по-бързо и на по-предна позиция при определено търсене, на което сайта ви се отговаря. Същото се отнася и за страници, които не са включени в базата данни на Yahoo. Има система която следи и взима мерки за страници, които не са пряко включени в Yahoo, и съответно се стреми да ги покаже на по-задна позиция от страниците листвани в директорията на световния гигент. Мисля че извода е един: поместването на сайт в директорията на Yahoo е много важно и стратегическо "оръжие" за успешен интернет бизнес и позиция.

Ще предоставя някои съвети, които могат да ви помогнат вашия сайт да се индексира в директорията по-бързо, ако се представи като стандартен/личен (нетърговски) сайт. От една страна, поставянето знак за авторските права на вашата интернет страница е полезно, но аз ще ви препоръчам да не използвате "Търговски марки" за вашата фирма или име на продукт, ако наистина не сте ги регистрирали и не притежавате такива, докато не сте си подали заявка за Yahoo! или DMOZ директория. Оказва се, че Yahoo! изразява силна загриженост за публикуване нещо, което е търговска марка, като име на фирмата или продукт в класациите си. При правилно изградени Meta tags на вашия сайт, което е задължително да направите, ако желаете наистина да развивате успешно сайта си Yahoo! може да провери дали наистина притежавате правата върху продукт, на койта сте поставили знак за запазена марка, и ако това не отговаря на истината може да бъдете наказани (penalty) за това несъответствие и да получите обратен ефект от сътрудничеството си с Yahoo!. Същото се отнася и за многобройните ви безпричинни заявки към компанията за листване в тяхната категория. Моят съвет е, след като подадете една заявка за безплатно включване в директория изчаквайте по-дълъг период за евентуален успех и не бързайте да отправяте следваща много скоро, защото това може да ви навреди. Вече говорихме, че при безплатните услуги на Yahoo! нещата се бавят и не са много сигурни, но по-добре да ни ви включат изобщо, отколкото да ви "баннат", което ще има лоши последствия за бъдещо листване на сайта ви. Имайте в предвид, че доста често този интернет гигант включва сайтове в директорийте си без те са подавали заявка, така че проверявайте появяването на вашия URL адрес в полето за търсене на търсачката. Това може да се дължи ако вашия сайт е получил Link popularity (виж повече) благодарение на поставена връзка към ваша статия на страниците на вече популяризиран сайт .

Полезен съвет:
Оказва се, че Yahoo и някои дреги търсачки и директории ще отхвърлят домейна ви, ако е съставен от повече от 54 символа. Това също е вного важен фактор и го запомнете, за да избегнете подобни проблеми. При регистрация на домейн имайте едно на ум да не превишавате тези норми.

По отношение на неработещите връзки (bad links):
Yahoo! редовно извършва проверки за неработещи връзки. Ако сайта ви притежава няколко такива по време на една от тези проверки, можете да го намерите заличен от Yahoo! Directory.

За да обобщим всички казано по-горе, запомнете следните препоръки за Yahoo! Directory. Първо, опитайте се да бъдете вписани в Free директорията им свободно, което може да направите тук: http://dir.yahoo.com и подайте URL под съответна категория.

При заявка за свободен (free listing), няма гаранция, че вашия сайт ще бъдат разгледан и включен в желаната директория в скоро време, но вие трябва опитате да го направите. Има и някои други полезни съвети, които биха помогнали даста за успешно развитие на интернет сайт. Опитайте се да регистрирате или купите домейн име с най-важните ключови думи в него, за предпочитане, разделени с тирета. Ако тези думи са името на фирмата, то това е най-добрият вариант, тъй като по този начин ще предоставяте същите думи на потребителите си, които използва вашето име на домейна и името на вашата компания. Създайте уникално и оригинално съдържание на вашия уебсайт, не копирайте текстове от други сайтове - това е много вредна практика. Уверете се че няма прекъснати връзки или "В процес на изграждане" страници. Ако е според възможностите ви придайте дизайн, който да изглежда колкото се може по професионално, но не прекалено претрупан с излишни добавки и изображения, флаш анимации и скриптове.

Много ще ви помогне, ако вашият сайт е нещо повече от една страница. Той трябва да има най-малко 6-7 страници със съдържание, което пък служи за ключови думи при индексиране на сйта в търсачки. Задължително трябва да предоставите информация за контакт с вас или вашия офис в долната част на главната страница. При подаването на описанието за ндексиране, то трябва да съдържа вашата ключовата фраза, по която да ви откриват посетителите. Най-често при избор на категория се изисква да посочите и подкатегория, към която се отнася съта ви. Опитайте се да изберете категория, която е близо до темата главната-категория. Ако вашата ключова фраза е в името на една категория, това е един допълнителен бонус също.

След като сте попълнили формата, изчакайте няколко седмици. Ако сайтът ви все още не е в индекса, може да подадете (няма санкция за повторно, а понякога и това помага, но не важи за Yahoo), заявка за друга категория или да изберете платено подаване, ако не разполагаме с много време.

DMOZ / ОРП (www.dmoz.org)
DMOZ е съкращение от "Directory.MOZilla" и е известен и ОРП което е съкращение от Open Directory Project. Това е многоезична Multy Language Open Directory директория на World Wide Web връзки, собственост на Time Warner, които се изграждат и поддържат от една общност на редактори доброволци.

Въпреки, че Google взе решение за премахване връзките си към резултатите при търсене от DMOZ страници, DMOZ загуби част от своето значение, но списъка там все още съществува и се индексира от други търсачки, а това може да бъде изключително полезно за Вашето класиране и обща уеб видимост (Internet Visibility). Тук трябва много да внимавате с избора на правилната категория, защото ако не подадете сайта си в подходящата такава, редактора който ще прегледа заявката може директно да отстрани молбата ви и тя изобщо няма да бъде удовлетворена. Затова изберете най-точната категория за вашия бизнес и чак тогава пуснете заявка чрез Add site to category. Директорията е съставена от доброволци и това може да бъде една от причините, поради които понякога е доста трудно да се отзовете в списъка. Така че, след като сте изпратили вашия сайт, изчакайте поне месец. Тогава, ако не са в списъка, отидете на http://www.resource-zone.com и проверете статуса на вашата заявка. Ако искате се установите дали сте в списъка, не го правете чрез търсене, тъй като много често индекса не е синхронизиран с базата данни. Вместо това, отидете в правилната категория и проверете за вашето присъствие там.

Друг начин да разберете резултатите от вашето предложение е да се свържете с редактора на съответната категория лично. Когато се прави това трябва да бъдете учтиви, колкото е възможно, защото тези редактори са доброволци и не им харесва да им се казва това какво да правят.

Също като Yahoo! и при DMOZ не трябва да пускате безпричинно следваща заявка за листвене, тъй като това може да отведе сайта ви към дъното на опашката и просто ще удължи периода на изчакване. Доброто съдържание на сайта ви тук също е важен въпрос, за да успеет. Като цяло DMOZ не просто един списък на сайтове, които просто са създадени, за да печелят популярност или приходе от реклама и продавни продукти. Опитайте се да направите страниците си като информационен обект за да печелите реални посетители благодарение на доброто съдържание. 3

Най-важното, което трябва да запомните от този урок:
Директориите се редактират от човешка ръка. Подаването на сайт трябва да се прави ръчно, да бъдатете много внимателни при избора си на съответната категория и да попълвате формите по най-дория начин, и ако се наложи да се свържете с редактора на категорията трябва да запазите добрия тон и да сте изключително любезни, за да избегнете евентуално отхвърляне на вашия сайт за вечни времена. За редактора на категория, няма значение колко професионално изглежда вашият сайт и дали визуално е привлекателен. Единственото което има значение е доброто съдържание и навигация между отделните статии и категории. Избягвайте наличието на така наречените мъртви линкове.

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY