Основни понятия: известни ключови думи, плътност и честота на употребата им | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Основни понятия: известни ключови думи, плътност и честота на употребата им

В предишната статия разгледахме какво е значението на Оптимизация на страница. Сега е време да влезем в сърцевината на Оптимизация на процесите. Този процес се отнася за съдържанието на сайта с най-добрите думи открити по такъв начин, че робота на търсачката да се фокусира за търсене по ключови думи без да приема това като спам.

Помнете златното правило: Ако сте направили съдържанието да изглежда така, че е създадено за обикновения посетител, то тогава включването на точните думи в изобилие няма да изглежда като спам за робота на търсачката. След извършването на оптимизацията, отворете страниците си в браузъра и ги четете през погледа на редовия посетител, и ако установите, че присъствието на някоя ключова дума е пресилено, досадно или странно, то вие навлизате в опасна игра с роботите.

Освен това трябва да се разграничите от изкуственото фокусиране на стратегически думи на едно място в статия, изброяването на ключови думи под формата на списък и многократното споменаване на една и съща ключова дума в една статия. Това пренасищане с ключови думи се приема от роботите като спам и това моментално ви отвежда в дъното на списъка с резултати от заявките за търсене. Даже би било много вероятно да получите наказание (penalty) от някои търсачки като Google за срок от една година, дори и повече ако сте прекалено непресметливи.

Органично (нормално) вградените ключови думи в структурата на изреченията, внедрени в реални и смислени статии се приемат добре от търсачките, които го оценяват високо и ви дават добър PageRank. Всичко това се постига по много хитър начин, но наистина са необходими умения, които се опитвам да ви предоставя тук в този блог. Ако до сега не сте обръщали много внимание на CEO (SEO), или на изразено в три думи Оптимизиране на сайт, което пък включва най-вече намиране на стратигически и точни ключови думи (keywords) и други техники, то след прегледа на моите статии би трябвало сериозно да се замислите по въпроса.

Вашата цел трябва да бъде насочена по ключови думи в съдържанието на всяка страница, което е хитър подход, но текстовете ви трябва да бъдат разумно оптимизирани за определените думи. Постепенно трябва да намерите успешната формула и принципи на "фокусираната оптимизация". Такова съдържание се приема ествено от потребителите и от търсачките и има по-голям шанс за успех.

В предишна статия вече обсъдихме, че паяците, роботите (crawlers, robots) не притежават човешко око за разглеждане и разузнаване. Те са специално създаден софтуер, с предварително зададени параметри на работа и извършват всичко автоматично. Паяка няма човешкия разум и не подлежи на манипулации. Единствения начин да бъдете в добри отношения с него е да спазвате правилата му и да не се опитвате да го подвеждате, защото няма да успеете. За да постигнете равновесие между паяка и посетителя е необходимо наистина да създадете уникално за съдържание и много добра Оптимизация на вашия сайт. Съветвам ви преди да сте приключили с дизайна и финалното изграждане на страниците си да не подавате сайта си на роботите. Когато прецените, че сте готови направете финален преглед на съдържанието, навигацията, наличието на мъртви линкове, помислете още един път дали сте поставили подходящите ключови думи в заглавията и връзките в сайта, не пропускайте да прегледате още един път за прекалено съсредоточаване на една и съща дума в една статия, което по горе уточних, че е много вредно. Ако всички фактори за правилна оптимизация са добре поставени, то тогава вече можете да се заемете с Популяризиране на вашия сайт. Можете да си припомните какво говорихме за Запознаване с инструментите за оптимизация (SEO), за да сте сигурни, че правилно сте разбрали тази материя за интернет бизнес.


Полезен начин за включване на важна ключова дума е внедряването й в заглавие на статия, страница или хипер връзка към друга страница от същия или външен сайт. Доказано е, че ако определена дума е включена в заглавие или се намира в началото на текст, то тя се счита за по-важна от други думи и робота я асимилира като такава. Друг известен метод за показване на важна дума, или дума близка и свързана до важната е подчертаването или удебеляването й (strong). Съветвам ви да съсредоточавате важните думи в началото на статийте, като постепенно намалявате употребата йм към средата и края на текста. Тъй като някои търсачки са програмирани да сканират началото, средата и края на текстовете ви препоръчвам да поставяте нещо като обобщителни изречения на разглеждания текст най-накрая и съответно да вграждате в него важна или близка до важната дума. Правете го естествено и внимавайте да не прекалите с повтарящите се думи. Точно поради тази причина един от мойте блогове (т.е. първия ми блог в мойта кариера), който е с много богато съдържание от около 1000 статии и само за един месец успешно получаваше около 1000 посещения на ден - сега в момента прави по 200, защото когато го създавах си нямах и хабер от SEO Оптимизация на сайт. Съответно търсачките ме наказаха и затова блога няма добра откриваемост на отделните статии, въпреки че при задаването на най-важната ключова дума (московска стражевая) в полето за търсене моя блог излиза на първа позиция в списъка от 12100 свързани заглавия, но съдържанието (което е много добро) не намира добра позиция в списъците при търсене. След време, когато обогатих познанията си в CEO оптимизация на уеб сайт, разбрах грешките си, но късно. Сега изчаквам да мине известен период от време и след обстойна преоптимизация на отделните статии мисля, че ще постигна много добър резултат с българския блог на руската порода кучета Московска Стражевая.

И така нека продължа по темата .

100% известност се дава на дадена ключова дума или фраза, която се появява в началото на анализираната страница. Ключова дума или ключова фраза разположена в средата на анализираната област ще има 50% известност.

Нека разгледаме следния пример:
Да вземем ключовата фраза "Астрологичен анализ" и я приложим по два начина

1. Хороскопи - Най-добрият астрологичен анализ
2. Астрологичен зодиакален анализ - AstroZodiak.blogspot.com

Второто заглавие определено ще направи повече за "Астрологичен анализ", тъй като присъствието на ключовата фраза ни е 100% (комбинацията на ключовия израз излиза от самото начало), докато в първия пример е само около 60%.

Плътност на ключовите думи
С други думи, плътност на ключовите думи е мярка за това, колко по-често от всички други думи дадена ключова дума се намира в определена област на уеб страницата, като заглавие, име на хипервръзка, видим текст и т.н. Винаги предвиждайте най-важната ключова дума да може да се заменя с точни синоними и да се комбинира в ключови изрази. По този начин имате повече свобода на действие и по-лесно ще избегнете излишната плътност на една и съща дума в съдържание на страница или текст. Ако това е невъзможно поради различни обстоятелства и важната дума не може да се "синонимизира", то стремете се нейната плътност в една страница да е по-малка, за да избегнете пренасищане, което както споменах се приема от роботите като спам. Плътността се изчислява, като броят на думите в ключовата фраза, умножен по честотата и разделен на общия брой думи в ключовата фраза (включително и ключовите думи) не трябва да надхвърля честотата. Ако получената цифра е по-малка от честотата на показване, то тогава може да увеличите плътността на важните думи, и обратно - ако получената цифра е по-голяма, то съответно трябва да балансирате равносметката по същата логика но в отрицателен аспект.

Ако вие сами не можете да прецените как точно да балансирате употребата на важна дума в страница или текст то доста фирми предлагат различни инструменти за плътност и анализ на ключовите думи. Най-неприятното е, че обикновено тези инструменти изискват поне елементарни познания на английски език, тъй като се предлагат от чуждоезични сайтове. Ако решите да потърсите такава програма отидете на някоя от търсачките и задайте търсене озаглавено "Безплатно анализиране на плътността на ключовите думи" (Free Keyword Density Analysis Report) или "Инструмент за анализиране на ключови думи" (Keyword Density Analyzer Tools). Ако ви интересуват изключително само безплатни инструменти за анализ просто изпишете в полето за търсене "Безплатен CEO анализатор" (Free SEO Tool) или "безплатен Интернет маркетингов софтуер" (Free Internet Marketing Tools). Предлаганите заглавия са доста, но ще трябва да си поиграете малко, докато намерите подходящия за вас софтуер. Това обикновено са програми, които правят анализ на съдържанието на сайт и проверяват за плътността на думи и фрази. Това ви дава пълна картина на 1:1 как ви вижда робота на търсачката и съответно добевате представа къде е необходема корекция, което пък ще ви донесе по-висок успех с търсещите машини.

Принципно в съдържанието на една страница плътността на една дума не е кой знае колко висока. Препоръчително е тя да бъде межде 4-7% за всяка дума, която се оптимизира тази страница (не забравяйте, че всяка страница трябва по принцип да са оптимизира за не повече от три ключови думи или фрази). Това означава, че всяка ключова дума или фраза може да повторите 4-7 пъти на всеки 100 думи. Изключение се допуска само за думи като "а", "и", "за", "в", "във" и др. (по принцип, всички спомагателни части на речта - предлози, предскавки, разделение, окончание, и др., които се ползват единствено да уточняват или да придават тежест на ключова дума не се взимат под внимание за пренасищане от робота).

Не забравяйте,
че търсачките обръщат огромно внимание на честотата на ключове думи и фрази и винаги се стремете да бъдете в нормите. Иначе вашата страница може да бъде приета като спам и да получите наказание от търсачките. Пренасищането на ключови думи в страница е извастно като спамърство, това е стара техника за изкуствено повишаване на класацията, но роботите на съвременните търсачки вече са "инструктирани" да елеменират такива сайтове и дори изобщо да не ги посещават и да не индексират тяхните страници, което не го пожелавам на никой уебмастер.

Много добре трябва да съчетавате важни думи в ключовите фрази. Трябва да се стремите сруктурата на фраза с важните ви думи да се променя, когато я използвате няколкократно в един текст. Ако това ви затруднява по някаква причина опитайте се замените някоя от думите с друга, но близка да тази (синоним), която радбира се да оказва същия ефект и смисъл в значението на фразата. Вашата тема трябва да се запазва, дори и когато заменяте някои от думите.

Вижте пример за: Добре комбинирани ключови думи:
"Трябва да се стремим да правим добра оптимизация на сайт, като се учим от грешките на сайтове с не добре направено оптимизиране" на съдържанието. Този пример показва, че наши ключови думи в статията и в израза конкретно са: правим, добре, оптимизация, сайт т.е. подчертаните по-горе фрази. Вгледайте се и вникнете колко умело са съсредоточени ключовите думи, без да се повтарят буквално, звучат любезно и поучително за потребителя, и най-важното не създават основание за конфликт с робота или паяка както често го наричаме, който пък ще индексира най-важните думи от текста, тъй като се повтарят смисловно и това ги прави така наречените "ключови".

Какъв е извода от този пример? Постигнат е израз, който обяснява добре значението си на сърфиращия, включва стратегически думи, не създава конфликт с обхождащия софтуер, и ще бъде класиран напред в списъка от търсене на дума или фраза от сорта: оптимизация на сайт, добра оптимизация, оптимизиране на сайтове, как да си направим добре оптимизиран сайт и още много такива комбинации за търсене.


Какво тряба да запомните от този урок?
1. За да сте сигурни, че всички елементи на Вашите страници са напълно оптимизирани за избраните от Вас ключови думи, не забравяйте да използвате тези четири критерия: ключови думи, известност на ключови думи, плътност на ключови думи, и близост е честота на ключовите думи.

2. Опитайте се да увеличи присъствието на избраните ключови думи в съдържанието на страниците си, като същевременно запазите смисъла и яснотата за нормалния посетител. Добрият баланс между тези фактори е еднствения начин да печелите посетители на сайта си и да се предпазите от наказания от страна на търсещите машини.

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY