Публикуване на дублирано съдържание | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Публикуване на дублирано съдържание

Вече говорих за отрицателния ефект от публикуването на дублирано съдържание в предишна статия. Интернет обществото и търсачките искат свежи, уникални и качествени текстове. Търсещите машини и уеб издателите полагат огромни усилия да предотвратят преиздаване на едно и също съдържание многократно, тъй като това се оказва вредно за самите посетители и издателите на оригиналите. Ето защо дублиране на съдържанието се превърна в огромна тема на обсъждане наскоро. Вредите, причинени от дублиране на съдържанието стават все по-видни, благодарение на въведените новости от търсачките посредством така нареченото "филтриране" на съдържанието.

Какво е дубликат на съдържание?
Дублиране на съдържанието обикновено се отнася до издаването на няколко версии на един и същи материал, които съществува в различни страници или в рамките на един домейн, или в различни области. Тези многократни издания на подобна информация би могло да предизвикат сериозен конфликт в индекса на търсачките и лошо впечатление у посетителя, поради това, че са сходни и вече стават безполезни.

Много уебмастъри и SEO/SEM експерти често спекулират за процента на подобно дублирани страници и се опитват да го покажат в цифри. Въпреки, че е много трудно да се прави разлика между процента на страниците, които са абсолютни дубликати и тези, които дублират съдържание до известна степен, но това е все по-обсъждана тема и мерките за защита на оригиналните издания стават все по-строги. В действителност откриването на дублирано на съдържанието е нещо повече от визуално прякото сравнение. Когато сравняват две подобни страници търсачките вземат предвид други фактори, като например сайта орган, линк популярност, възраст на домейн и др.

Видове дублиране на съдържанието
Според "Webmasters/Site Owners Help" от Google съществуват някои видове, които не са злонамерени (non-malicious) за дублиране на съдържанието и те са:
- Дискусионни форуми, които могат да генерират както нормални страници, така и "stripped-down pages", насочени към мобилни устройства
- Съхранявани продукти свързани чрез множество различни URL адреси
- Версии за печат на уеб страници.

Освен това, Google е вече в състояние да оцени навигационните панели, заглавният текст на сайт, обяви, долен колонтиален текст, както и повтарящите се линкове в страница. Тези случаи на дублиране на съдържанието не се наказват, но се игнорират от показване в резултатите от търсене.

Умишленото дублиране на съдържание в домейни и създадени, за да манипулират търсачките се считат за злонамерени. Обикновен се създават такива страници, които дори не се връзват в тематиката на сайта и се наричат "landing pages". Целта на такива страници е единствено да привлекат повече посетители в сайта си, поддомейни или домейни със значително дублирано съдържание, както и страници с откраднато съдържание.

Почти е малко вероятно да получите наказание за дублиране на съдържание, но стига това да се вижда, че не е умишлено, но пък в повечето случаи това е трудно за доказване. Въпреки това, трябва да бъдете много внимателни при използването на чужди текстове, което може да ви навлече много неприятности. Ако все пак решите да се възползвате от чуждо съдържание, обявете автора и сайта публикувал оригиналния текст, и задължително поставете реална връзка, която да води към страницата на същия.

Как търсачките се борят с дублиране на съдържанието
Повечето уебмастъри вече са научили, че търсачките казват НЕ на дублираното съдържание. Проблемът е, че няколко страници с едно и също съдържание объркват посетителите, защото при заявка за определено търсене, сходните резултати са много и е трудно да се определи кой е първоизточника. Обаче търсачките са решили проблема с филтриране на търсеното съдържание, като изключват от показване сайтове възползвали се от дублиране на материал. Това на практика прави копирането на вече публикувани текстове безполезно и бих го нарекъл губене на време, вместо да се мисли за нещо различно със собствен стил.

Както е посочено в "Съветите за Уебмастъри" Google ще избягва реално индексиране (indexing) и филтриране на сайтове, които дублират съдържание. Филтриране означава, че ако вашият сайт има "нормална" и версия за "принтиране" версия на всяка една страница, и нито една от тях не е блокирана чрез robots.txt, то Google ще показва само една от двете.

С други думи, филтрите за дублиране на съдържание са алгоритми, които да сравняват една страница с друга. Ако филтъра счита, че две или повече страници притежават сходно по същество съдържание, то с предимство за показване е това, което е било индексирано първо назад във времето и ще бъде показано то.

В кои случаи се налагат санкции
Санкции може да се наложат, когато започнете да копирате стотици или хиляди страници от други области или да създавате точно копие на съществуващи сайтове. Освен това, поемате риск да бъдете наказани, в случай че съотношението на уникално съдържание е по-малко от това "взето на заем".

Нова инициатива "канонически таг" (canonical tag) или още известен като "google canonical tag "
Както обясних по-горе търсачките имат нелеката задача да изключват два екземпляра с едно и също съдържание от резултатите си. Голям проблем възниква за собствениците на онлайн магазини, понеже често се налага различни URL адреси да водят към едно и същото място, т.е. към едно съдържание, но тове се обсъжда от компанийте в момента и ще се намери решение на проблема в кратък срок.

Ето защо топ търсачките прилагат вече единна идея за така наречения "канонически таг":
<link rel="canonical" href="http://www.examplesite.com/product.php?item=product-name"/>
Този таг се използва в (head) секцията на страницата, за да даде на търсачките на каноническо предложение. По този начин определена "канонична" страница http://www.examplesite.com/product.php?item=product-name става предпочитан вариант на съвкупност от страници с високо подобно съдържание. Каноническият таг е полезен в случай на множество URL адреси, сочещи в една и съща страница, но може да се използва, и когато съществуват няколко версии на страницата. Този таг ще функционира по подобен начин до пренасочване на 301 за всички адреси, които показват тага на страницата. Можете да използвате относителна или абсолютна връзки, но абсолютната връзки са препоръчани от търсачките.

Ето няколко Препоръки за Уебмастъри от Google:
"За да мигрират към съвсем различна област, постоянно (301) пренасочвания са по-подходящи. В момента Google ще вземат под внимание каноническия таг в поддомейни (или в рамките на домейн), но не през домейни. Така собственика на сайта ще зададе канонически страница WWW . widgets.com от набор от страници на widgets.com или help.widgets.com, но не и widgets-buy.com например."

Ето някои точни обясниния и напътствия за работа с "canonical tag" от Google публикувани в Google Webmaster Central Blog

Как да се избегне дублиране на съдържанието
1. Не крадете съдържание от други сайтове.
Първо имайте в предвид, че откраднато съдържание не добавя стойност към вашия сайт. Освен това тази практика може да доведе до лъжлива ранглиста на търсачката и да доведе до забрана (penalty) върху вашия сайт за злонамерено дублиране на съдържание и нарушение на авторските права. За да избегнете тези проблеми стремете се към създаване на уникално и оригинално съдържание. Ако е възможно, направете всичко възможно вашите сайтове да следват "целева обща тема - това ще ви помогне да станете един авторитетен ресурс в рамките на вашата ниша.
2. Проверете дали случайно не сте дублирали собствено съдържание вътре в самия сайт.
3. Проверете дали някой не е дублирал ваше собствено съдържание. Има онлайн програми, които може да ползвате, за да установите подобно нещо. Предлагам ви един много добър инструмент в тази насока:
Copyscape Plagiarism Checker - Duplicate Content Detection Software (виж какво означава Copyscape )

Ако откриете, че някой е откраднал съдържание от вас, можете да съобщите за злоупотребата на търсачките като подадете жалба до DMCA включващо Google, Yahoo! и MSN. (виж как става подаване на жалбата - на английски). Другата стъпка е да подаде юридически иск срещу въпросния уеб-сайт, тъй като ефекта от жалбата към DMCA може да се отрази след месеци. (виж Digital Millennium Copyright Act)
4. Ако все пак решите да използвате някаква статия проверете дали е публикувана от някои други сайтове преди това и дали няма да нарушите правата на някого. Преди да публикувате подобна статия направете съществени промени, за да я направите да изглежда уникална и чак тогава можете да я публикувате. Но задължително трябва да сте убедени, че въпросното съдържани пасва на вашата тема и ще имате полза от него.
5. Ако използвате няколко уеб сайта с идентично съдържание и визия, но ги популяризирате с помоща на различни методи и реклами не забравяйте да кажете на Google кой домейн предпочитате да бъде индексиран. За да направите това, отидете в Google Webmaster Tools и включете карта на предпочитанта версия.
6. Ако имате множество URL адреси на същия домейн, които сочат към едно и също съдържание, блокирайте дубликат страниците от индексиране. За пример, ако не искате търсачките да индексират версията за печат на вашия сайт, забранете това с помоща на robots.txt.
7. Ако сте се насочили към няколко държави, помислете за създаване на различно съдържание за всеки домейн.

Ако сайтът ви е преведена на различни езици и стартирате няколко области за всеки сайт, копие, в повечето случаи търсачките ще разгледат тези области като обекти с различно съдържание. Въпреки това, ако стартирате няколко домейна с идентично съдържание на английски език за пазара в САЩ, Канада, Великобритания и Австралия, направете всичко възможно да промените съдържанието на всеки сайт, за да направите тези четири места с различно съдържание.

Какво важно трябва да помните от тази статия:

1. Създаване на уникално и оригинално съдържание, вместо копиране на съдържание от други сайтове.
2. Използвайте инструменти за проверка на дублирано съдържани, за да видите дали някой не копира ваши оригинални постове.
3. Ако установите, че ваша статия или блог пост са копирани и разпространени в други сайтове, трябва да предприемете стъпки за предотвратяване на това.

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY