Оптимизиране на навигация и менюта на сайт (CSS) | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

Оптимизиране на навигация и менюта на сайт (CSS)

Какво значение има съдържанието на текста в менютата?
Навигация в менютата на сайт може да даде ясна представа за съдържанието на сайта. Много важно правило е да не поставяте фрапиращи ключови думи (buzzwords) като заглавие на връзка от менюто, освен ако не целите нещо конкретно и важно насочено към вашата целева аудитория.

Препоръчително е:
да използвате думи сродни на ключовите, но имащи същото значение, като в същия момент се стремите да са от 2 до 10 графични символа. Опитайте се тези думи да съвпадат с ключови думи и фрази използвани в съдържанието, към което хипер връзката води иначе всичко се обезсмисля. Когато един паяк на търсачка прочете такова меню, тогава е в състояние бързо и лесно да разбере каква е темата на вашия сайт и страници, които са най-важни. Линковете от менюто трябва да водят към най-важните страници на сайта. Това насочва роботите (robots) правилно, и им казва какво точно да индексират (indexing). Думата използвана за навигация, заглавията и страниците, към които отвеждат се анализират от търсачките и попадат в индекса на сайта, след което се използват от софтуера за откриване на търсената информация. Точно затова ви казвам да съобразявате подбора на думи за навигация и правилния текст, към който водят.

Например, ако навигационното меню започва със бутон "За нас", то вероятно не е нещо, което искате да се класира високо. Същото се отнася и за стария модел бутон "Начало" или "Home". Това са хипер връзки, които не указват нищо конткретно на търсачката и не помагат за по-висок PageRank на сайт, тъй като са употребени в милиони сайтове в интернет пространството. От гледна точка на оптимизиране на сайта за търсачката, това е загуба на ползата от индексирането, защото вие не се борите да позиционирате сайта си по фразите "за нас" или "начало", които са далеч от целевата ви идея. Ако вместо връзка "За нас" използвате фразата "За Mango", ако приемем, че това е името на вашата компания, то това би било много по-полезно наименувание. Много важен фактор е съдържанието на ключова дума в името на компанията ви, нещо от сорта "Widgets International", ако компанията ви е специализирана в разработка и разпространение на "джаджи" (Widgets) и т.н.

Помислете колко връзки към вътрешни страници имате директно от началната страница на вашия сайт чрез менюто за навигация. Наред с връзките към външни страници (World Wide Web), вътрешната система за връзки на вашия сайт е от решаващо значение за класирането.

Не е достатъчно само да напишете уеб страница и да използвате правилните думи. Необходимо е други външни страници да насочат ключовите си думи към вашите уеб страници. Именно това допринася за по-високо класиране на сайта ви. Една необвързана страница е обикновена изолирана единица. Тя става ценна, когато е обвързана и то целево с други страници в пространството.

След като разбрахме колко важни са имената и самите навигационни менюта, ключовите думи и прилагането им - не е зле да помислим за стратегическа статия поместена на сайта ни със заглавие "Ключов профил" (keyword profile) или нещо от сорта, но това е тема на друга статия, която ще обсъдим на по-късен етап. Търсачките имат способността по наличието на определени думи да създават нещо, като тема на сайта, но тези думи трябва да са използвани правилно и да водят към цел, отговаряща на тяхното значение. Това наистина дава тласък на сайта нагоре. Навигационни менюта може да се поставят както в началото, така и в края на страница. Търсачките ги приемат еднакво добре и в двата случая. Най-често те изглеждат така:

CSS | WEB 2.0 | Метатагове | Цветове | Социални мрежи

Навигационно меню от графични бутони
Навигационните бутони са графични изображения (Gif или JPG формати), които се ползват за връзка към целенасочен адрес в интернет (URL). Тези бутони са често използвани от дизайнерите да създават навигационното меню на даден сайт или карта на сайта, тъй като те могат да бъдат визуално по-приятени от текстовите връзки. Търсачките като цяло могат да последват връзки от навигационен бутон, при условие че не съдържа JavaScript. Бутоните за навигация, които често имат ефект, при посочване с мишката да се движат или обръщат много често не са любима хапка за роботите на търсачките, защото те съдържат JavaScript, и поради това паяка не вижда адреса на връзката и къде отвежда тя. Ефекта от такива бутони е визуално незаменим, но се оценява само от посетителя.

Затова ви препоръчвам ако все пак замисляте визия на сайт, за която да ползвате изображения или обсъжданите графични бутони, то ще трябва да си поиграете с всеки един елемент и освен вмъкването на хипервръзка в него, да използвате и указващия таг ALT посредством HTML, за да може все пак да има някакъв ефект от ключовата фраза вградена в него. Този метод не е толкова добър, но ако това е вашето решение използвайте го. Това е доста по-добре от нищо. Както казах търсачките не харесват хипер връзки от изображения и графики, тъй като често тези изображения се ползват за СПАМ връзки, а това не се нрави на посетителите и особено на търсещите машини.

За тези от вас, които владеят английски препоръчвам да разгледат изданието на Shari Thurow - SEO експерт и автор на "Search Engine Visibility", и на тази полезна статия: Search engine optimization links and resources

Падащи менюта (Drop-Down Menus)
Ако използвате падащи менюта (CSS) за своите страници, не забравяйте да включвате HTML връзки към страниците си. Ако разчитате на падащите менюта, за да ръководят паяците към други страници на вашия сайт, тези страници, вероятно няма да бъдат индексирани.

Падащите менюта обикновено използват JavaScript за работа - особено когато са пренасочени към определена страница веднага след избора на менюто, но имайте в предвид, че те не подлежат на индексиране (not indexable). Въпреки това, ако изберете елемент от менюто и след това щракнете върху някой бутон, за да отидете на избрана страница, шансовете са, че падащото меню се чисти от кода на JavaScript-а и може да бъде от полза за оптимизация. Опитайте да се поставите ключови думи като заглавия във вашите (option) HTML тагове:


<select name="navigation"> 
<option value="about.htm"> Астрология </option>
<option value="horoscopes.htm"> Дневен хороскоп </option>
</select>


Във всеки случай, като предпазна мярка, не забравяйте да използвате обикновен текстов линк като меню някъде в горната или долната част на страницата. Друга алтернатива е да се създаде добра карта на сайта, която е ясно свързана от главната страница.

Разположение на менюто
Ако използвате вертикално навигационно меню, най-добрата позиция за това от гледна точка на SEO оптимизиране ще бъде от дясната страна на страницата. Ако направите това, то текстовото съдържание е по-близо до началото (body), което e по-достъпно за паяка на търсачката.

Ако трябва да поставите менюто в лявата част на страницата, нека паяка първо преминава през съдържанието, и след това да прочита менюто. Можете лесно да постигне това с помощта на CSS. Всичко, от което се нуждаете е да поставите на първо място в кода DIV елемент с атрактивни текстове за робота на търсачката, след това поставяте DIV за навигация и други елементи.

Общо-полезна практика е да се поставят текстови линкове менюта в горната част на страницата или в долната част. Ако използвате вашите ключови думи не забравяйте за "дума за тема". Тези връзки ще имат голямо значение, когато става въпрос за индексирането от паяка.

Какво трябва да помните от тази статия:

1. Без значение какъв вид навигационното меню решите да използвате, добре е да се въвеждат текстови връзки от ключови думи в горната или долната част на страницата. Графиките и изображенията за хипер връзки задължително се "оборудват" с тага ALT и подходяща дума или фраза в него.
2. Опитайте се да се създаде силна дума за тема за вашия сайт чрез използване на връзки към страниците, използващи същите ключови думи, за които тези страници са оптимизирани.
3. Помнете, че търсачките не могат лесно да индексират менюта изградени с технологии като Flash или JavaScript.

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY