SEO оптимизация за географско разположение | SEO-WEB UNIVERSITY SEO Оптимизация търсачки SEO техники настройки на сайт | Facebook | Търсачка №2 | Скрийншот | ScreenShotStudio | Los Angeles | Adidas | Автоавангард | Топ Авто | Кредит Кар | Отслабване | Дънкова мода | Холивуд | RegistryBooster | Bomi Auto | Баня-Банско | Мегафон блог

SEO оптимизация за географско разположение

Хубавото на интернет е, че предлага възможност, както за гиганските компании, така и за развитието на дребния бизнис. Ако на вашия бизнес му е необходимо единствено развитие и реклама на местния пазар (вашето населено място или държава), и не сте си поставили цели в световен мащаб, то тогава бихте могли да постигнете успех в популяризирането на сайта си и името на фирмата много по-лесно. За целта е достатъчно да потърсите услугите на някоя местна компания, предлагаща услуги за SEO Оптимизиране на уеб сайт, която ще ви помогне, за да намерите своите клиенти и аудитория.

Ако обаче се целите по-високо ще трябва да вложите малко средства и труд, за да постигнете добри резултати. За да развиете сериозен интернет бизнес, като онлайн магазин или нещо от сорта е необходимо да поработите доста по техниките за оптимизиране на сайт, защото това е ключа към успеха. Вече говорихме, че Google и други търсачки показват резултатите от запитване към тях според доста фактори, които естествено се изграждат постепенно и зависят от много фактори. Ако попадате във втората категория ви препоръчвам моята статия: Маркетинг и търсачки

SEO оптимизиране за местния пазар
Ще използвам принципа на работа на Google за пример, за да се опитам да ви обясна какво е важно да знаете, ако целевата аудитория на вашия бизнес (сайт) е ограничена до определено населено място или държава. Ако например желаете да промотирате ваши продукти или услуги към клиенти в Англия, то за вас е необходимо да се подготвите за битка с тамошните сайтове, които ще се явяват ваш конкурент, и които например предлагат същите продукти и услуги като вас. Това означава, че е важно как сайта ви ще се класира в индекса на там базираните (насочени) към пазара във Великобритания сайтове, което означава, че е важно как ще се показвате в резултатите от търсене в Google.co.uk (сигурно вече знаете, че Google направи свои собствени индекси за отделни държави или региони по света). Това означава, че трябва да съсредоточите сили и внимание към Оптимизиране на сйта ви, според условията и конкуренцията на местния пазар, което пък щи ви помогне да намерите своята ниша. Всяка страна и зона по света има своите специфични "елементи" и техники за SEO оптимизация. Трябва да разберете, че такива стъпки са необходими на всяка цена, за да успеете да постигнете успех.

Сега ще ви обясня как да покажете на търсачките, че вашия сайт е насочен към канкретно географско разпорожение.

SEO Съвети за оптимизация според държавата

1. Пригодете се спрямо местните домейни и хостинг услуги

Големите търсачки (Google, Yahoo!, Live Search) проверяват на най-високо ниво Top Level Domain (TLD) домейн имената, за да определят къде се намира даден уеб сайт. Ако вашият сайт е предвиден за определена страна, и домейна е приел предвиденото окончание (код на държавата) за този регион, както например за България вашето домейн име завършва на BG, или пък за Франция ще завършва на FR - тогава вашия сайт ще бъде включен в конкретните резултати от търсения за тази страна. В повечето случаи, местните домейни ще седят едно стъпало по-нагоре от вас, и дори ще превъзхождат и тези, които се окончават на COM, когато става въпрос за търсене по географско местоположение.

Точно поради тази причина ви съветвам да регистрирате име на домейн, което да окончава на кода на държавата, за която ще е предназначен. Спокойно можете да регистрирате домейни от сорта на Вашата_фирма.co.uk за Великобритания, което ще се показва в резултатите от Google.co.uk или Вашата_фирма.fr, което съответно ще се показва в резултатите от Google.fr, или Вашата_фирма.bg, което ще се появява в Google.bg и т.н. Запомнете, че винаги е по-ефективно и разумно да регистрирате домейна си според стандартите на държавата, за която ще са предназначени. Това е един от методите, които показва на търсачките къде да показват определено име на домейн.


Вторият метод, по който търсачките определят географското местоположение на един уеб сайт е IP адреса на сайта. Ако сайтът се хоства на сървър, който е физически разположен в целевата страна, то този сайт ще бъде включен в резултатите от запитвания от тази страна. Втози слачай няма значение окончанието с кода на определена държава. Ако например сайта ви окончава на BG, но е физически е поместен на хост провайдер (host provider) в САЩ, то той ще се показва при зайвки за търсене от тази страна, тъй като IP адреса ще е регистриран там.

По същия начин можете да пренасочите домейн регистриран в друга държава да се показва в Google.bg. Например може да регистрирате домейн в Румъния с доставчик на хостинг услуги от всяка точка на света и да направите така, че той да се показва в друга държава, където същия хост провадер предлага услугата също. Но преди да предприеме нещо такова е желателно да проверите какво е физическото разположение на сървъра, към който се насочвате за хостинг услуга.

2. Включване на информация за контакти с вас

Посочете Вашия адрес, местоположение и данни за контакт във футъра на всяка страница. Това ще помогне да кажете вашите клиенти и търсачките, че сте насочен към местния бизнес. Това не помага много при компании, които имат офиси в няколко държави.

3. Погрижете се за езиковата бариера

Ще ви отнема известно време, но е желателно преди да публикувате материал, да преглеждате текстовете си за допуснати грешки. Имайте в предвид, че различните държави където се говори английски, употребят някои фрази или комбинации на думи, които са специфични само за определено географско разположение. Например ако притежавате фирма за пътуване и екскурзии, предназначена за пазара в САЩ, съответно вашия сайт трябва да бъде грамотно SEO оптимизиран, защото например в някои страни думата ваканци (vacation) се заменя с думата holiday, което пъд в превод означава празник. Препинателните знаци и правописа на някои думи, също се различават между някои от англоговорящите страни, така че тези неща е добре да ги знаете, за да не изглеждат на сайта ви като правописни грешки.

4. Започнете в търсене и установяване а връзки на местна почва

Ще се наложи да търсите начин за размяна на връзки с местни партньорски сайтове и компании. Потърсете поместването на вашия бизнес в местни търсачки и директории. Насочете се към издания като Жълти Страници (Yellow Pages), или Yell.com, или например към регионалното звено на DMOZ, Yahoo, и BestOfTheWeb.

5. Използвайте иструментите на Гугъл - Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools ще ви помогне изключително много в управлението на сайта ви. Там ще получите специфични съвети и необходими настройки за по географско разположение на бизнеса ви.

6. Подайте сайта си в бизнес центъра на Google

Google Local Business Center предлага безплатна обява в картите Google map. Така местните потребите ще ви открия по-лесно. Там можете да включите пълна информация за местоположение, телефони за контакт, работно време на офис или търговски обект и др.

Какво трябва да помните от този урок:

    1. Направете си популяризиране на линкове на местно ниво, което е мажна стъпка за SEO оптимизиране на сайта ви за географско разположение.
    2. Използвайте услугата на Webmaster Tools за определяна на географския регион при търсене на фактори за оптимизация е (Engine Optimization).

Първия Български Бутон за споделяне

0 коментара:

Вашият коментар ще бъде премахнат, ако в него има включени активни хипер връзки. Моля проявявайте здрав разум и колегиалност! Не публикувайте обидни думи и изрази, което е признак на ниска култура. Авторът Ви благодари за разбирането!
Приятни минути на страниците на SEO-WEB UNIVERSITY